ראשי » בניה קלה » בניה קלה – למה חשוב לשים לב ואיך עושים את זה נכון?

בניה קלה – למה חשוב לשים לב ואיך עושים את זה נכון?

עולם ההנדסה האחזרית עבר תהפוכות בעשורים האחרונים. הבחינה של טכניקות בנייה המתאימות לחיים המודרנים. כמו גם המחשבה על תפיסה ברת קיימא. הן שתי גישות שמשפיעות מאוד על תהליכי הבנייה ומעודדות שימוש בטכניקות של בניה קלה. גם ישראל משקיעה לא מעט משאבים בהמטעה של טכניקות בנייה קלה. וזאת מתוך ראייה לעתיד והבנה שמדובר על החלטה כלכלית חכמה יותר. אז מה הם העקרונות שעומדים מאחורי הבנייה הקלה בישראל? כל הפרטים בכתבה הבאה.

בנייה קלה- יותר קל ממה שחשבתם

בנייה קלה היא שיטת בנייה חדישה יחסית. הרעיון המסדר שעומד מאחורי הטכניקה, הוא הזנחה של הבטון והמלט. חומרים יחסית כבדים ומורכבים, עם פוטנציאל זיהום יחסית גבוה. לחילופין, שימוש בקונסטרוקציות מורכבות, הכוללות קורות פלדה וחומרי בידוד. ההבדל בין השיטות הוא ביכולת לבצע הליך נקי, בקצב בנייה גבוהה יחסית. כאשר כלל החומרים הנדרשים לבנייה מגיעים לאתר הבנייה בשלמותם. והמשימה העיקרית היא משימת ההרכבה של הבנייה בידי צוותי ההקמה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

שימושים רבים ומטרה אחת – היתרונות של בניה קלה

הניצול של יכולות מקצועיות, או חומרים לבניה קלה, יוצרים כמה יתרונות חשובים מאוד לבנייה הקלה. ראשית לכל מדובר על תהליך בנייה יחסית מהיר, אשר מצמצם בשליש את העבודה למול בניה קונבנציונלית. בכל מה שנוגע לעבודות בניה קלה מחיר הוא נגזרת של המהירות והאיכות. כמו כן, מדובר על תהליך בנייה נקי, אשר מאפשר לבעלי הבית להישאר בנכס במהלך העבודה. אתם לא צריכים לבזבז זמן ולהשקיע משאבים נוספים במעבר דירה. וכך ניתן לשמור על הוצאות מינימליסטיות לעבודה. ויש גם אלמנטים שקשורים לחברה וקיימות. כאשר החומרים ידידותיים לסביבה, התהליך כולו הופך להיות הרבה יותר רלוונטי לחיים בעולם המודרני. הטכניקה הזו, מאפשרת יצירת בידוד ברמה גבוהה שמתאים גם לחום וקור אבל גם לבידוד רעשים. בתים בבניה קלה הם בתים חסכוניים בחשמל, שעדיין משמרים תנאי מגורים נוחים במיוחד.

ולמרות הכל – מה הם האתגרים?

 כדי להסתכל על בנייה קלה בעיניים מקצועיות, חשוב לזכור שמדובר על שיטה יחסית חדשה שעדיין נלמדת בישראל. לא כל אנשי המקצוע מכירים לעומק את הטכניקה, ולכן האתגר הוא לבנות בית שיחזיק למשך שנים. אנשי המקצוע המעטים שכן מכירים את הטכניקה, מתמודדים עם ביקוש אדיר שרק עולה מיום ליום. כך שיכול להיות שייקח לכם זמן עד שתמצאו את האדם הנכון לתהליך שלכם. במקביל, חשוב לזכור שאת הליכי התכנון המקדימים של העבודות יוצרים קושי בשינויים עתידיים. קודם כל לפני שמדובר על עבודה ייחודית של אדריכל שצריך לבנות תוכניות מאפס בסטנדרט גבוהה. וכאשר הפלטות מגיעות לשטח, כמעט ואי אפשר לבצע בהן שינוים ולהתאים את התוכניות.

אז למה בנייה קלה?

הבחירה להקים נכסים בשיטות בניה קלה נובעת בעיקר בגלל המחשבה על העתיד. ומתוך הבנה שאנחנו לא יכולים לעשות שימוש בחומרים לא מתכלים. כמו מתוך רצון לשדרג את טכנולוגיית הבנייה וליצור חיים טובים יותר. בשנים האחרונות הישראלים מצביעים ברגליים ומבקשים למצוא קבלנים שעובדים בשיטות של בנייה קלה ונותנים תמיכה וסיוע על הצד הטוב ביותר. אז שלב אחרי שלב, מתוך כוונה את הצורך שלכם, כל המעורבים בתהליך הבנייה יצליחו להקים נכס מדהים במיוחד בשבילכם. גם אז, אל תהססו לחפש שיטות לבניה קלה או חומרים לבניה קלה, ולצאת לדרך עם אנשי המקצוע הטובים ביותר.